موسسه حقوقی پندار

موسسه حقوقی پندار

موسسه حقوقی پندار

موسسه حقوقی پندار

بهترین وکیل تهران

بهترین وکیل تهران کیست؟

تقریبا ۶۰ سال پیش در روز ۷ اسفند سال ۱۳۳۱ لایحه استقلال وکلا با پافشاری‌های دکتر مصدق تصویب شد،وکیل کسی است که از طرف شخص دیگری ، حقوقی یا حقیقی ،به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.


غالب افراد جامعه می دانند که چه حق یا حقوقی دارند، ولی اشکال در اینست که نمی دانند در صورت نقص آن چگونه باید آن حق را به دست آورند. پدیدۀ احقاق یک امر حقوقی و یک امر فنی و تخصصی است که از طریق مقامات قضائی و بهترین وکیل تهران باید کسب و حفظ و حمایت شود.بهترین وکیل تهران بایست در کار خود چنان متخصص باشد که با طرح دعوی اشتباه یا با انتخاب مسیر نادرست، باعث تحمیل هزینه های سنگین زمانی و مالی به موکل نشود.

اهمیت وکلا

اهمیت نقش وکلا در اجرای عدالت تا بدانجاست که امروزه یکی از اصلی ترین معیارهای سنجش عدالت دستگاه قضایی در جوامع، حق دفاع و داشتن وکیل و آزادی و استقلال وکلا در انجام وظایف حرفه ای می باشد؛ زیرا عدالت واقعی محقق نمی گردد مگر اینکه اصحاب دعوی و وکلای آنان بتوانند بدون هیچ ترس و واهمه ای اظهارات و مدافعات خود را آزادانه بیان نمایند و قاضی نیز بتواند با استقلال تام تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

تخلفات وکلا

وکیل با سوگندی که می‌خورد درواقع خود را مقید و ملتزم به رعایت کلیه قوانین دانسته و همواره خود را پایبند به اجرای آن می‌داند. بنابراین آگاهی نسبت به نظامات و پرهیز از رفتار خلاف آن در ارتقاء امنیت شغلی و جایگاه وکیل در جامعه پیرامون خود دارای اهمیت خاصی است.حداقل مجازات، برای متخلفان حرفه وکالت توبیخ و حداکثر مجازات محرومیت دائم از شغل وکالت است.


وظایف حرفه ای وکیل نسبت به موکل را در یک تقسیم بندی ۳ گانه به شرح ذیل مورد بررسی قرار می دهیم:

۱- وظایف و تعهدات قراردادی

۲- وظایف و الزامات قانونی

۳- وظایف اخلاقی

 

 

منبع : موسسه حقوقی پندار

وکیل خانواده


همانطور که می دانید خانواده نیز به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی از حمایت برخوردار بوده و دارای حقوق می باشد،حقوق خانواده بخشی است که مربوط به مسائلی مانند روابط خانوادگی،طلاق، و نگهداری از کودک میشود.

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی کمتر خانواده ای است که به نوعی درگیر پرونده های قضایی نباشد. بدیهی است که همگان تسلط بر قوانین ندارند و مقتضای عقل است که دفاع از حقوق به وکیل خانواده مجرب سپرده شود.
پس داشتن یک وکیل خانوادگی خوب برای هر خانواده ای که دچار مشکلات هستند ضروری می باشد وکیل خانواده، اصطلاح عامی است که ممکن است برای شخصی با شرایط وکیل مدنی، وکیل حقوقی و یا وکیل خانواده به معنی مصطلح، به عنوان وکیل پایه یک دادگستری،به کار رود.

وکیل خانواده



اگر مایل هستید طلاق بگیرید، وکیلی را انتخاب کنید که در قانون خانواده متخصص باشد. یک وکیل خانواده می تواند به عنوان یک واسطه عمل کند، برای از دست ندادن فرزندانتان و یا روابط خانوادگیتان مبارزه کند، به شما کمک کند تا از پس مسائل مالی پس از طلاق برآیید.

طبق ماده ۴ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ رسیدگی به امور زیر در صلاحیت دادگاه خانواده است:

  • نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح
  • شروط ضمن عقد نکاح
  • مهریه
  • نفقه زوجه و اجرت ‌ المثل ایام زوجیت
  • تمکین
  • طلاق، رجوع، فسخ و انفساخ نکاح، بذل مدت و انقضای آن
  • حضانت و ملاقات طفل


    منبع : موسسه حقوقی پندار

وکیل تجاوز جنسی


تجاوز جنسی به معنی انجام نزدیکی جنسی با فرد، بدون رضایت اوست. تجاوز جنسی تنها یک حمله فیزیکی و جنسی نیست، بلکه آسیب عمیق روحی و روانی نیز بهمراه دارد متجاوز جنسی کسی است که با توسل به خشونت و تهدید و ضرب و جرح، شخص دیگری را به مقاربت جنسی به هر صورت وادار نمایند،در قانون شرع و اسلام، وجود 4 شاهد یا 4 بار اقرار متهم نزد قاضی، برای اثبات جرم تجاوز به عنف الزامی است؛تجاوز جنسی تنها زنان جامعه را تهدید نمی کند بلکه کودکان ( پسر و یا دختر ) را نیز مورد تهدید قرار می دهد.


به عنوان قربانی یک جرم شما در بسیاری از شرایط می توانید از کمک یک وکیل تجاوز جنسی یا مشاور حقوقی برخوردار باشید.

 

 

تشخیص تجاوز جنسی و مقدار آزار و اذیت شخص تجاوز شده به عهده وکیل تجاوز جنسی نیست  بلکه این کار به عهده پزشکی قانونی است،اگر فرد تجاوز شده بعد از انجام آزار و اذیت وارد شده از متهم شده شکایت نماید کارهای آن پس از مراجعه به پزشک قانونی پیگیری و انجام میشود اما اگر فاصله بین تجاوز و شکایت طولانی باشد هیچ راهی برای اثبات این کار وجود ندارد.

منبع : موسسه حقوقی پندار

مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت


مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت یکی از همان حقوق ویژه‌ای است که شرع و قانون برای زنان در نظر گرفته است. زن وظایف خاصی در زندگی زناشویی دارد که توسط قانون و شرع برشمرده شده است.

زوجه پس از ازدواج وظایفی را بر عهده می‌گیرد که شامل تمکین عام و تمکین خاص است. مطابق قانون به محض ازدواج، میان زوجین وظایف و تکالیفی برقرار می‌شود که آنها باید نسبت به یکدیگر آن را انجام دهند،در این موضوع زن شرعا نمی‌تواند بدون اجازه همسرش از خانه خارج و یا کاری که همسر راضی نباشد را شرعا انجام دهد . ادامه تحصیل و کار کردن زن در خارج از منزل نیز باید با اجازه شوهر باشد، هر چند در حال حاضر بسیاری از زنان این حقوق را در عقدنامه دریافت می‌کنند.



شرایط دریافت اجرت المثل چیست؟

طلاق از طرفه زوجه نباشد

فقدان قصد تبرع

 

مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت بعد از طلاق


در صورتی که طلاق توافقی نباشد، دادگاه، معمولا تکلیف حقوق مالی زوجه را در صورتجلسه و رای صادره تعیین می‌کند اما اگر طرفین توافق کنند که مطالبه اجرت المثل قبل از طلاق نباشد و مرد، اجرت المثل را بعد از طلاق بپردازد، در این حالت امکان مطالبه اجرت المثل بعد از طلاق با توجه به توافق طرفین وجود دارد.

 

منبع : موسسه حقوقی پندار